wtorek, 6 lutego 2018

Czy legendy mogą okazać się prawdą? - "Porwanie"

Tytuł: "Porwanie"
Autor: Kathryn Lasky
Seria: Strażnicy Ga'Hoole
Wydawnictwo: Nowa Baśń
Data wydania: listopad 2017


Czy legendy mogą okazać się prawdą?
Wypchnięty z gniazda przez starszego brata i skazany na pewną śmierć, Soren zostaje porwany przez członków Akademii Osieroconych Sów św. Ajgoliusza. Wraz z nową przyjaciółką, sprytną i uszczypliwą Gylfie, postanawia odkryć prawdziwy i złowieszczy cel tej niezwykłej szkoły, a także odnaleźć tajemniczych Strażników Ga'Hoole.
(opis wydawnictwa)

Historie opowiadane z perspektywy różnych zwierząt zdarzało mi się czytać już nie raz. Jednak to, co w swojej powieść przedstawiła Kathryn Lasky była dla mnie zupełną nowością. Intrygująca, ciekawa historia ukazana z punktu widzenia sów podbiła moje serce i sprawiła, że nie mogłam oderwać się od lektury od momentu, kiedy tylko do niej usiadłam.

Fabuła, jak już wspomniałam, jest ciekawa. Mimo typowego motywu walki dobra ze złem, ma w sobie to "coś", co wyróżnia ją na tle innych pozycji. Szybko tocząca się akcja, zagadka Akademii i niepewność, co stanie się zaraz sprawiają, że ciężko oderwać się od czytania. Jednak sam styl autorki czasami mnie męczył - nie był ciężki, ale miejscami po prostu mi nie pasował. Nie zmienia to mimo wszystko faktu, że ogół oceniam na plus.

Sami bohaterowie są również interesującymi postaciami. Mamy do czynienia z marzycielskim i odważnym Sorenem, płomykówką, która została wypchnięta ze swojego gniazda zanim nauczyła się latać. Jest również malutka, bardzo mądra i ciekawska Gylfie, kaktusówka z królestwa Kuneer. W miarę odkrywania Akademii poznajemy też innych, z początku nie wiadomo czy dobrych, czy złych bohaterów. Jedni będą starali się pomóc, inni odwrotnie, ale i to nie znaczy, że możemy im zaufać.

Ciekawostką natomiast może być dla Was to, że w 2010 roku ukazał się film Zacka Snydera, który opowiada historię pierwszych trzech tomów "Strażników Ga'Hoole" - "Legendy sowiego królestwa: Strażnicy Ga'Hoole". Różni się on nieco od powieści, ale dalej jest przyjemny dla oka i naprawdę fajnie się go ogląda.

Krótko podsumowując: zarówno książkę, jak i film, polecam wszystkim fanom bajkowej fantastyki. Klimat odrobinę podobny do serii "Wojowników" autorstwa Erin Hunter, więc tym, którym podoba się historia walecznych kotów, może również dogodzić powieść o niesamowitych sowach!

całkiem całkiem, trzy gwiazdki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz