wtorek, 20 czerwca 2017

Pragnienia twego Serca - "Gwiezdny Pył"

Tytuł: "Gwiezdny Pył"
Autor: Neil Gaiman
Seria: -
Wydawnictwo: Mag
Data premiery: 26 października 2016


A jakie jest Pragnienie Twojego Serca?
Młody Tristran Thorn zrobi wszystko, byle tylko zdobyć lodowate serce pięknej Victorii – przyniesie jej nawet gwiazdę, której upadek z nieba oglądali razem pewnej nocy. By jednak to uczynić, musi wyprawić się na niezbadane ziemie po drugiej stronie starożytnego i dobrze pilnowanego muru, od którego bierze nazwę ich maleńka wioska. Za owym murem leży Kraina Czarów, gdzie nic nie jest takie, jakim je sobie wyobraził – nawet upadła gwiazda.
(opis z okładki)

Z racji, że już prawie zaczęły się wakacje, znów przybyło mi czasu, by zająć się czymś, co tak bardzo uwielbiam robić. Usiadłam więc i podczas ostatniego weekendu dosłownie "pożarłam" dwie książki. Jedną z nich był właśnie "Gwiezdny Pył". Jest to pierwsza książka autorstwa Gaimana, z którą mam do czynienia i muszę szczerze przyznać, że z ogromną przyjemnością sięgnę po resztę pozycji, które wyszły spod pióra tego właśnie autora. Już od pierwszej strony jego styl pisania ogromnie mi przypasował - jest przyjemny, dość prosty, dzięki czemu "Gwiezdny Pył" można pochłonąć w trymiga. Fabuła, którą przedstawiono w powieści, jest naprawdę oryginalna i zaskakująca. Nigdy nie wiadomo co wydarzy się za chwilę, przeskakujemy między różnymi bohaterami, którzy dążą do zdobycia jednego celu, choć każdy tak naprawdę szuka czegoś względnie innego. W Krainie Czarów czeka nas pełno różnych niespodzianek, od dziwnych środków transportu, przez gadające drzewa i jednorożce, a na podniebnych piratach kończąc.

"Gwiezdny Pył" jest, można powiedzieć, baśnią, choć na pewno nie taką dla małych dzieci. Pod przykrywką duchów, zjaw, pół-ludzi, ludzi i innych stworów, ukazuje nam się brutalna rzeczywistość, w której wygrywa ten, kto jest silniejszy i sprytniejszy, kto ma więcej siły i umie przewidzieć ruchy przeciwnika. Jest to jednak również opowieść o dążeniu do naszych własnych celów, odnajdywania swoich ukrytych pragnień, znajdowania miłości i szczęścia tam, gdzie być może nigdy byśmy się nie spodziewali. Powieść Gaimana ukazuje fakt, jak w miarę upływu dni, miesięcy czy lat, zmieniają się ludzkie pragnienia i zachcianki, jak zmienia się ludzkie patrzenie na świat i na innych, nie ważne czy to podobnych nam czy zupełnie innych.

Myślę, że "Gwiezdny Pył" jest książką, którą powinien przeczytać każdy fan fantastyki, zastanowić się dokładnie nad jej ukrytym znaczeniem i nad swoim własnym Pragnieniem Serca. Może właśnie dzięki tej książce dowie się jak je znaleźć? A nawet jeśli nie, przyjemnie spędzi czas podróżując z Tristranem Thornem przez Krainę Czarów i wioskę Mur, szukając przygód i spadającej gwiazdy. Z czystym sercem - GORĄCO POLECAM!

naprawdę dobra książka, cztery gwiazdki

19 komentarzy:

  1. Ostatnio coraz częściej słyszę o tym autorze. Mimo wszystko jakoś nie śpieszy mi się, aby poznać jego twórczość. Chociaż jak teraz się nad tym zastanawiam w wakacje może warto sięgnąć po coś takiego, jak napisałaś, baśniowego. Oderwanie się od rzeczywistości do Krainy Czarów z podniebnymi piratami (to mnie najbardziej zainteresowało) wydaje się być ciekawą propozycją. Rzucę okiem na tę książkę (na inne może też :D) przy najbliższym zamawianiu paczki z książkami.
    Poza tym jeżeli mogę, to chciałam dodać, że recenzja jest dobrze napisana i fajnie się to czyta, ale lepiej będzie jeżeli będziesz robiła odstępy od akapitów. Będzie przejrzyściej i naprawdę wygodniej będzie się to czytało. No, ale to tylko moja sugestia, do której, jeżeli nie chcesz, wcale nie musisz się dostosowywać.
    Miłego blogowania, pisania recenzji i dużo, dużo dobrych książek! :)
    Pozdrawiam

    Zapraszam również do mnie ♥
    https://karolina-czyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, ogromnie dziękuję za radę, wezmę to pod uwagę przy kolejnej recenzji.
      Wzajemnie :)

      Usuń
  2. Książka ma śliczną okładkę *.* Jeśli gdzieś zobaczę tą książkę to z przyjemnością po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam dwie książki autora i bardzo mi się podobały. Teraz widzę, że Gwiezdny pył też jest warty uwagi. Jestem ciekawa co autor wymyślił. Atmosfera baśniowa na pewno mi się spodoba!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam gorąco! Dziękuję za komentarz :)

      Usuń
  4. Pierwszy raz usłyszałam o Gaimanie przy okazji publikacji Mitologii Nordyckiej, której piękna szata graficzna zrobiła na mnie niesamowite wrażenie, przez co musiałam ją mieć. Z czystym sumienie mogę polecić ją każdemu, kto zaczyna swoją przygodę z mitami Skandynawskimi. Co do reszty książek autora, sięgnę po nie jak tylko skończę delektować się swoimi Mitami ;)
    Być może Gwiezdny Pył będzie pierwszą z pozycji do przeczytania!
    http://favouread.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam ogromną ochotę na przeczytanie Mitologii Nordyckiej, mam nadzieję, że niedługo mi się uda. Dziękuję za komentarz :)

      Usuń
  5. Uwielbiam takie magiczno-baśniowe opowieści! ♥
    Wygląda na to, że kolejna książka wpada na moją listę oczekujących na przeczytanie :D

    P.S. Bardzo dobrze poradziłaś sobie z recenzją! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Neila Geilmana jak na razie kojarzę tylko z Koraliną, ale żałuję, że ciągle brak mi czasu, by lepiej poznać tego wspaniałego autora ;).

    http://galeria-slow.blogspot.com/2017/06/na-kontynuacje-biaej-krolowej-fani.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koralina, po tej powieści, znalazła się na mojej wakacyjnej liście TBR, mam ogromną ochotę ją przeczytać!
      Dziękuję za komentarz :)

      Usuń
  7. W prawdzie fanką fantastyki nie jestem, ale lubię czasami zanurzyć się w taki baśniowy świat.;) O książkach Neila Gaimana słyszałam wiele dobrego, więc pewnie kiedyś się skuszę na jakąś.

    OdpowiedzUsuń
  8. Do tej pory zdołałam jedynie przeczytać "Koralnię" Gaimana. Jednak mam w planach kolejne jego książki.

    Pozdrawiam serdecznie i w wolnej chwili zapraszam do mnie. :)
    niezapomniany-czas-czyli-o-ksiazkach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ostatnio raczej unikam fantastyki, więc raczej nie przeczytam w najbliższym czasie. Może kiedyś spróbuję, jak będzie okazja ;)

    Pozdrawiam
    Caroline Livre

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak na razie to przede wszystkim zachwyciłam się okładką:)
    xoxo
    L.( http://slowotok-laury.blogspot.com/ )

    OdpowiedzUsuń